Geert Wilders: “Moslims moeten helft Koran verscheuren”

Gepost door frissewind

Wilders vandaag in De Pers:
-”Moslims moeten helft Koran verscheuren
-”Als Mohammed nu zou leven, zou ik er voor pleiten om hem met pek en veren het land uit te jagen”

Volgens mij mist Geert zijn bodyguards… Wat mankeert die man?

Waardering voor deze post: 1 Stars2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Plaats op MSN Reporter
Plaats op eKudos
Plaats op NUjij

37 Reacties op “Geert Wilders: “Moslims moeten helft Koran verscheuren””

  1. Marlies
    February 13th, 2007 09:59
    1

    We hoeven in elk geval niet na te denken of hij geschikt zou zijn voor de hkW-factor

  2. Dominique van Dam
    February 13th, 2007 18:06
    2

    tja, later scheuren wij gewoon de drie regels waarin hij voorkomt uit de annalen van nederlandse politiek….

  3. Sjoerd
    February 13th, 2007 21:10
    3

    Ja, volgens mij is Geert de helft van zijn verstand verloren…

  4. Tjerk
    February 13th, 2007 22:43
    4

    Geert wordt nog altijd omringd door bodyguards. Het hele interview valt hier te lezen: http://depers.coolcreations.nl/papers/24.pdf

    Probleem met Wilders is vooral dat hij met zijn uitspraken ook moslims die hier gewoon willen leven in de gordijnen jaagt. Die moslims zijn zich helemaal niet bewust van onaangename passages in de Koran of van dingen die de Profeet gedaan heeft waar zij zelf de wenkbrauwen over zouden ophalen. Dat willen die mensen ook helemaal niet weten.

    Vraag is dus wat Wilders wil bereiken. Hij lijkt vooral ergens ‘tegen’ te zijn, in plaats moslims het weidse perspectief te bieden: als je deze samenleving omarmt dan kun je het hier ook maken, dan ben je gelijk aan wie ook. Het maakt dan niet uit wat je persoonlijk gelooft.

  5. Dominique
    February 14th, 2007 09:31
    5

    Ik vraag me soms af of hij soms een slecht grapje maakt, maar dat ik het niet helemaal snap…

  6. peter
    February 14th, 2007 14:12
    6

    Die uitspraak over de Profeet klopt niet. Dit zijn Wilders (staat op http://martijn.religionresearch.org): “Als Mohammed hier vandaag leefde zou de Kamer er onmiddellijk mee instemmen om hem met pek en veren het land uit te jagen.”

    Nog steeds een forse uitspraak, maar zorgvuldig quoten lijkt me zeker in dit geval belangrijk.

  7. peter
    February 14th, 2007 14:14
    7

    sorry voor de typo

    (waar blijft de bb-code?)

  8. Tjerk
    February 14th, 2007 15:39
    8

    @peter, ik heb hierboven een link naar die editie van De Pers gezet. Het citaat zoals Frissewind dat geeft is juist, en zoals Martijn hem geeft is onjuist. Kijk het zelf na: blz. 13, tweede kolom, precies boven de ‘G’.

  9. peter
    February 14th, 2007 16:30
    9

    O stom - ik ben ook zo slordig :-\
    Wel vreemd dat Martijn een verkeerde quote geeft dan.

  10. peter
    February 14th, 2007 16:31
    10

    Verdomd, die quote van Frissewind is ook niet juist!

  11. martijn
    February 14th, 2007 19:22
    11

    @ Peter & Tjerk

    Daar kom ik nog op terug; ik ben niet helemaal mijn verstand kwijt geraakt :)

  12. peter
    February 14th, 2007 22:02
    12

    Aha, Martijn, ik ben benieuwd!

  13. martijn
    February 14th, 2007 22:14
    13

    he he he dat krijg je ervan als je een interview integraal overneemt van de website van de persoon die geinterviewd wordt: het is het verschil tussen de versie in De Pers en die op de site van Wilders. In mijn versie, zijn de verschillen nu aangegeven.

  14. Tjerk
    February 14th, 2007 22:32
    14

    Dat verschil alleen al is aanleiding tot een blog. Overigens circuleren beide versies, naar ik meen.

    Is dit het enige dat afwijkt, vraag je je dan af…

  15. martijn
    February 14th, 2007 22:40
    15

    Ik heb de beide versies vergeleken en de verschillen die ik gevonden heb aangegeven, op enkele kleintjes na. Het hier genoemde citaat is het meest opvallende verschil. Heb zowel naar de Pers als naar Geert Wilders een mail gestuurd met vragen daarover.

  16. C L O S E R » Blog Archive » Dagblad De Pers - Wat Drijft Geert Wilders?
    February 14th, 2007 22:46
    16

    [...] Het interview dat hieronder te lezen is, is overgenomen van de website van Geert Wilders. Het bevat enkele verschillen met de versie die uiteindelijk afgedrukt staat in De Pers. In het stuk hieronder staat tussen [ ] aangegeven wat het verschil is met de versie van De Pers (uitgezonderd enkele kleine verschillen). (Met dank aan Peter en Tsjerk op Hetkanwel.net). [...]

  17. peter
    February 15th, 2007 10:21
    17

    mooi werk, bloggers!

  18. Grismar
    February 15th, 2007 11:08
    18

    Waarom verdient deze man zoveel aandacht? Omdat hij een partij met een handvol zetels heeft? Is dat waarom hij de aandacht verdient, of heeft het aantal zetels misschien iets met de verleende aandacht te maken?

    Als hij nu eens iets nieuws zei. Of iets dat impact heeft op lopende zaken. Maar al wat hij lijkt te doen is dezelfde vermoeiende smaad uiten, waardoor zijn partij de macht krijgt om invloed uit te oefenen op hele andere zaken.

    “Geen one-issue partij”. Nee, inderdaad, maar realiseert tegen Wilders fulminerend Nederland zich wel dat deze, in mijn ogen gevaarlijke, politicus juist door alle aandacht voor dat ene issue echte macht krijgt?

    Bespaar je die moeite en doe in plaats daarvan moeite om de leugens van Wilders te weerleggen. Interview wat mij betreft iedereen die de 2e kamer uitloopt en vraag ze wat ze zouden doen als Mohammed nu leefde. Er zou wel eens een ander beeld uit naar voren kunnen komen dan Wilders schetst.

    Stel iets positiefs tegenover de eindeloze vuilspuiterij van Wilders, in plaats van telkens alle camera’s weer naar de zere plek te laten zwaaien als hij er weer eens op drukt. Kom met optimistischer oplossingen voor het probleem van integratie van moslims in Nederland en overschreeuw Wilders met je geweldige plan!

  19. T.F.D.Soof
    February 15th, 2007 19:11
    19

    Wilders verdient aandacht omdat een significant deel van de Nederlanders op zijn partij heeft gestemd. Blijkbaar appelleert hij aan zaken die zij belangrijk vinden. Met honderdduizenden stemmen vind ik de term ‘een handjevol zetels’ getuigen van onderschatting.

    Als we Wilders (en dus de mensen die hij vertegenwoordigt) negeren, jagen wij zijn aanhang steeds verder naar rechts. Laten we naar Wilders luisteren en proberen te begrijpen voor welke problemen mensen oplossingen van hem verwachten. Dat zijn waarschijnlijk niet de problemen waarmee hij in het nieuws komt. Maar wel problemen waar zijn achterban serieus mee worstelt.

    Ik maak mij sterk dat mensen die op Wilders hebben gestemd niet af willen van de Islam in zijn geheel, maar wel van dat kluitje Marokkaanse jongeren dat de buurt terroriseert. Ze willen geem imams het land uitjagen, maar worden wel angstig van de opruiende taal van een islamitisch ogende buurman.

    Deze problemen zijn waarschijnlijk niet politiek correct, maar wel realiteit. Het heeft dan ook geen zin deze problemen te ontkennen. Laten we deze problemen daarom serieus nemen en zoeken naar oplossingen.

    Hoe harder we proberen om Wilders te negeren, en hoe hooghartiger wij onze neus voor hem ophalen, hoe groter zijn machtsbasis zal worden.

    We komen pas van Wilders af als we zijn aanhang serieus nemen en een geloofwaardig alternatief bieden. We moeten daarom ophouden hem te bestrijden door te betogen dat zijn standpuntn en oplossingen niet deugen. We moeten hem bestrijden door zelf met oplossingen te komen die wel deugen.

  20. St. Maarten
    February 15th, 2007 20:47
    20

    @Grismar
    De meeste aandacht gaat bij deze post uit naar wat Wilders nou werkelijk gezegd heeft: dat lijkt me een correctie van het mediacircus rond Wilders.

  21. T.F.D.Soof
    February 17th, 2007 12:46
    21

    Deze is ook leuk: http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=495.

    Wat sommige mensen al niet aangrijpen om in het nieuws te komen…

  22. peter
    February 17th, 2007 15:35
    22

    Dit is toch echt schandalig! Dit kan toch niet in dit land! Een cabaretier met een dubbele nationaliteit!

  23. Grismar
    February 18th, 2007 12:07
    23

    @T.D.F. Soof:
    Een handjevol zetels is precies wat je krijgt voor een paar honderduizend stemmen. Als het meer stemmen waren geweest, waren er ook meer zetels verworven. Nietemin moeten we natuurlijk iedere partij en haar aanhang in Nederland serieus nemen en als er even geen verkiezingen zijn, tenminste de partijen met zetels (al is het er maar 1).

    Ik stel ook niet dat we Wilders moeten negeren, maar ik stel dat we in plaats van telkens maar weer met veel misbaar te struikelen over zijn politiek extremisme, daar beter een positieve houding tegenover kunnen stellen. De problemen die de man denkt op te lossen schreeuwen inderdaad om een oplossing, maar in mijn optiek heeft Wilders die nog niet geformuleerd.

    @St. Maarten:
    Ja, het is een correctie van wat Wilders precies zegt en daarmee laat het zien hoe de media Wilders’ extremisme spinnen in plaats van het te dimmen.

    Dat is precies waartegen mijn opmerkingen gericht waren. Mijn kritiek betrof niet hetkanwel of bovenstaande post, maar het ge-oe en ge-tuttuttut om Wilders’ gerommel in de porceleinkast door de media in het algemeen.

  24. melissa
    March 11th, 2007 22:21
    24

    In Nederland zijn de sociale uitkeringen voor ongekwalificeerde niet-werkende Moslim immigranten de hoogste ter wereld. Tegelijkertijd zijn de lonen voor hoog gekwalificeerde arbeid laag, en de belastingen daarop hoog. Zo heeft het geen zin om zich te laten scholen en te werken. Een Moslim met verblijfsvergunning komt immers in aanmerking voor alles omvattende sociale verzekeringen en subsidies, WW, WAO, BIJSTAND, KINDERBIJSLAG, HUURSUBSIDIES, ZIEKTEKOSTEN, AOW. zonder daar zelf ooit voor te betalen. Daarnaast zijn er duizenden door de staat betaalde gespecialiseerde sociale advocaten in vreemdelingen, asiel en strafrecht en antidiscriminatie bureaus die zelfs illegalen eindeloos blijven verdedigen. Want zij worden zogenaamd gediscrimineerd en achtergesteld of zij krijgen niet het respect dat ongelovigen aan moslims zijn verschuldigd.

    Mohammed begreep al in de zevende eeuw dat demografische oorlog zoals die nu tegen Europa wordt gevoerd het meest effectieve wapen tegen de ongelovigen is. Hij gebood zijn volgelingen meerdere malen om te emigreren, te vechten en zoveel mogelijk kinderen te krijgen.

  25. De bisschop van Mira
    August 8th, 2007 13:56
    25

    Relativeren i.p.v. Generaliseren…. Idioten vind je overal en idioten doen veel ‘opmerkelijke’ (en eenzijdige) uitspraken - zoals de buurvrouw hierboven-, maar dat de media ons constant confronteert met deze smakeloze details… Het gevolg is dat een groep gelooft dat het waar is en er een groep is die zich bedreigd voelt. Gevolg de beide groepen drijven verder uit elkaar, dat vind ik jammer. Ik word moe van de media. Wat moet ik met de uitspraken van Wilders? Wat moet ik met de uitspraken van een muhla in het verre oosten? Ik merk dat iedereen praat over ‘het probleem’ van Moslims, maar geen eigen ervaringen heeft met mensen die Moslim zijn…een gemiste kans om vanuit ervaring te praten. En zijn we vergeten hoe streng de Christelijke Leer is, maar dat er ook genoeg christenen zijn die iets anders denken dan dat de leer voorschrijft? Ik ben het met T.F.D. Soof eens, je moet het niet ontkennen, maar je moet het in proportie terug brengen naar de oorzaak van dit denken (onveilig gevoel, onbekend met etc) en er een oplossing voor vinden. Al zal dit bemoeilijkt worden door uitspraken van mensen als Wilders en bovenstaande buurvrouw (Melissa).
    Hopelijk kijken de moslims ook op dezelfde manier naar de opmerkingen van Wilders als dat ik doe ;-)

  26. Afghanwarrior
    August 9th, 2007 01:22
    26

    die kk mogool moet gewoon dood anders kan het heel verkeerd lopen in zo,n land als nederland geloof mij maar na deze uitspraak kan niemand hem beschermen kk haten zaaier hij moet dat is de lichtste straf dan hij verdient

  27. turk
    November 13th, 2007 18:52
    27

    geert wilders is gewoon één kk FLIKKKERR kanker homo

  28. winna
    November 15th, 2007 01:27
    28

    ik ben volkomen eens met geert wilders dat de koran een verschrikkelijk boek een fascistishe boek want de koran is een boek dat oproepen voor moorden haatdrager vergelding want de moslim kunnen niet met kritiek naar hun valse profeet die een moordenaar en een haatdrager vele joden laten onthoofden en een bloed vergieten oorlog had uitgevoerd en dat zijn duidelijk feiten en de laatste woorden van mohammed voordat hij stierf vraag hij aan allah vervloek de joden en de christenen omdat de joden en christenen accepteren niet dat hij een profeet dan hebben de christenen gelijk om deze man te accepteren als profeet want hij was niet een goeie profeet maar een profeet die bloedvergieten en moorden en haatdrager is komen verkondigen de dag vandag merkt je ook op dat de verschrikkelijke aanslagen worden uitgevoerd door de moslim en zoveel mogelijk heel veel slachtofferd maken en dan zijn ze blij dus ik ondersteun wilders dat men het koran moeten verbieden en wilders heeft groot gelijk dat mohammed is te vergelijken met hitler of osamabinladen of saddam moshein want je mag het leven van dez man na gaan hoe hij had geleeft hij was ook een pedofiel met een dat de moslim geen christenen en joden vrienden mogen hebben het is een boek dat je stimuleert om te moorden en wraak te nemen het is niet een vredeliefde boek waarom moet men wilders bedreigen om hem te vermooden omdat hij waarheid uiten en geen leugens waarom wanneer er lelijke taal wordt geslingert naar de christenen bedreigen de christenen je niet maar de moslim willen je gelijk dood maken van daaruit zie je verschilt dat mohammed een moordenaar was pedofiel haatdragen een oorlogvoeder die heel bloedvergieten laten vloeien

  29. enes
    December 3rd, 2007 20:52
    29

    Ik vind dat wilders een grote bedreiging voor de samenleving zorgt hij zorgt voor een grote opschudding vooral bij de moslims tuurlijk word een moslim boos als je over zijn heilige boek en over zijn religie heel erg kritisch bent en zelf beledigend en er ontstaan dus groepen ‘’de moslims tegen de PVV ‘’ er word dan wel meer gereld want de moslims zijn boos en gaan dus dingen vernielen ik moedig dit niet aan maar je kan het zeker niet vermeiden want het is al vast dat het gebeurt het gebeurt nu ook al laat staan als Wilders door gaat met zijn beledigde opmerkingen en als hij aftreed is het een stuk rustiger en als je een persoon op de plaats zet die motiverend is en niet belediging over de religie etc. dan gaat het veel beter met de samenleving en zullen de moslims wel rustig blijven

  30. S
    January 16th, 2008 18:04
    30

    Wilders heeft helemaal gelijk.
    als je bij opsporing gezocht kijkt hoor je altijd dit:
    ‘We zoeken een getinte man’
    Ben dit zat aan het worden, wordt altijd achterna gezeten, en durf niet meer naar school, en ben niet de enige! ik ben VOOR!

  31. ikes
    February 8th, 2008 14:50
    31

    @S ..

    een getinte man betekent geen moslim..dat een getinte man kan uit zuid-europa, zuid-amerika, middenoosten en noord-afrika komen..
    je verwart de islam met het uiterlijk van een persoon. dus wat jij zegt slaat egt helemaal nergens op!!

    denk eerst na voordat je wat zegt..!

    en BTW..voor de mensen die tegen de koran en de islam zijn, Lees het eerst voordat je oordeelt! want wat jullie zeggen..is niet waar..!

    ikes heeft gesproken.

  32. ozan
    March 6th, 2008 12:21
    32

    ik ben een moslim en ben er reuse trots op!
    de bijbel is vaak verandert.
    waarom?
    de mensen wouden niet aan de regels houden wat er allemaal in stond!
    maar de koran?
    nee nooit! niemand durft de koran te veranderen!
    we blijven onse heilige boek trouw!
    misschien overtreden wij wel wat regels!
    JULLIE ZEGGEN DAT WIJ GEWELDADIG ZIJN?
    man he in het weekend of in de vakantie s liggen wel duizenden mensen boven de 12 in het ziekken huis!
    waarom?
    omdat ze dronken waren en met elkaar gaan vechten.
    sorry hoor maar jullie zijn wel 10 keer erger dan ons!
    dus je moet je bek houden.
    en die geert wilders heeft vroeg of laat geen leven meer !
    ik begin met een schone lei en eindig met een schone lei!
    jullie kunnen wel wat van ons leren !

  33. patrick
    March 25th, 2008 11:10
    33

    Geert Wilders,

    Wat je doet, of probeert te doen kan je niet alleen. Want alleen ben je een gevaar voor de maatschappij, moesten er andere partijen of groeperingen bij uw standpunt aansluiten zou het anders zijn.
    Persoonlijk denk ik dat alle Koranlezers die van goede wil zijn en op een democratische manier willen verder leven in Nederland achter uw standpunt moeten staan.
    Wat we ons wel kunnen afvragen is het volgende:
    - zijn ze naar hier gekomen om te werken?
    - of om wat rond te hangen ?
    - Willen ze zich aanpassen?
    - of willen ze ons laten zien hoe je een schaap slacht?

    Ik wil niet dat mijn kinderen gaan denken dat de gebruiken uit de Moslimwereld normaal zijn, daarom hoop ik dat het je lukt.

    Veel succes

  34. ahmet
    March 28th, 2008 19:42
    34

    adadadsasdasd

  35. ahmet
    March 28th, 2008 19:44
    35

    hey fuck geerd wilders!!!
    hij gaat tog dood fack hem
    gozer ik ben een moslimse turkse
    amsterdamer. je moet je bek houden.
    over het koran!!!!!!!!!!!!!!
    kanker geerd wilders

  36. titia
    April 1st, 2008 20:29
    36

    hoi ik ben net zo geschrokken van wat ik zag de film fitna wat me wel op valt dat er geen respect is voor ons allemaal ik ben nederlandse en geniet van alle mensen om ons heen ik vind dat geert wilders eerst maar eens naar marokko moet gaan dan weet hij waarom zo veel mensen hier de mensen zijn ver van famylie en omdat ze hier mee eten net als in bijbel en coran kan je lezen heb je naasten lief maar dat heeft hij niet gelezen maar ik hoop dat allah en god en wat voor geloof een mensook leid ik heb veel gelezen maar wilders ik vind dat je het licht van wat voor geloof ook heb niet meer mag aan schouwen je bent het op zijn nederlands dood schoppen niet waard ze hebben gelijk ik zou mijn schoen niet aan jou vies maaken ik hoop het gaat je niet goed aan iedere mens de groetjes behalve wilders liefs titia

  37. titia
    April 1st, 2008 21:07
    37

    ps ik titia ben al 16jaar getrouwd en geert wilders ik kan je zeggen dat ik meer respect,heb gehad van mijn moslim broers en zusters dan ,dat jij kan droomen echt ,je moet je kapot schamen,en jij de kwaliteit ,film ik zag beelden maar ik dacht zo allah wat,ben je groot want de coran was mooi en schoon je denkt, toch niet,geert wilders watje dat je met je geverfde,haar als mietje ,hier mee klaar ben, ik wacht ,maar ik zag een stukje, en ja als je dat maar niet gebeurt, je geeft ze wel ideen hoor,maar ja als dat je wens is,en doe in de film ,gelijk alle beelden er bij,van wat de amerika,betreft aljeera bevoor beeld,en kindjes,die gebombadeerd wordt ,o ja die lezen geen coran ,barakalaufik allah ,voor allemoslims in de hele wereld,doe wat allah jullie vragen,netjes bidden voor een beter leven ha ha liefs titia,en geertje pas op voor dat de bom valt dan naar het ziekefons als de bom valt ,kan je dat wel halen,voor dat de bom valt ,en op zijn nederlands oprotten dag,titia ik ga lekker mamita eten,bismila

Laat een reactie achter

book buy online order lorazepam online drugstore buy online viagra xanax in the uk rx pills cheapest price zyban generic klipal online pharmacy buy levitra ordering diazepam online purchase valium buy cialis now cialis cheap herbal oxazepam for woman buy tramadol tenuate online levitra without prescription pfizer viagra sales uk purchase viagra soft tabs online purchase viagra purchase cialis best price for generic viagra authorized online pharmacy levitra purchase cialis soft tabs viagra soft tabs studies women herbal propecia for woman cialis in woman